Pageviews from the past week

Sunday 5 February 2012

dia nk tampor aku???

hai readers..ada ker?aku kn private kn blog ak ni heheh..xper la ckp sorang2 pun syok..jgn giler  sudah hehe


aritu last month kot ada mo nk  tampor aku hehe..eh2 gelak plak..;P
mcm ni citernya.
new case admit kat wad and that day aku jage acute cubicle, nama mak cik ni dasimah, skrg dh jd arwah semoga allah ampunkn dosa dia.. amin
case ni admit  dlm keadaan xstable in sepsis sbb infected left DFU..bahya tau kencing manis ni,..
dh nama pun sepsis, blood investigation pun mesti la deranged kn?
correct yg deranged sbb nk post case cepat2 ni nk buat BKA
aku pun inform la segala result kat dr syed sbb dia yg wat round pg tu..
sbb dia junior lg pas aku inform dia dia kata "ok ain pas ni ko dpt trace result2  semua tu ko inform dr salleh  k..aku nk terangkn kes ni kat dia"
ok then dpt jer result patient tu aku pun call la dr salleh ni
"hello dr salleh, ni ain ni..nk inform result makcik dasimah ni"
nk tau ap dia jwb?
"ko nk kne tampor ker?"
aku ni yg xberapa nk dgr dia ckp tanye blk "ap dia?"
dia jwb kuat sikit "ko nk kne tampor ker"
aku pun jwb "pe hal nk tampor saya" berani x?huhuh
dia pun jawb "yer la byk2 mo kat situ ko nk inform aku pe hal"
aku jwb blk,"la td dr syed dh pesan suh inform dr salleh terus ap2 lepas ni"
pastu dia pun cool blk "ooo ok2 ap dia"
so conversation is on  "bla bla bla "

aku xterasa pun dgn dia sbb dia mmg kasar mcm tu..maybe nk bergurau tp tak terkne tempat..selalu mcm tu..hehe
esok plak mo lain sibuk2 ckp kat clinic "cian ain ada org nk tampor kulit yg putih mulus tu..dari tampor baik gigit jer pipi dia"...
sah2 la dr salleh dia g cerita kat yg lain psal nk tampor aku tu..
dr jazlan lak kacau aku suh aku jawab lain kali tanyer "bos nk tampor kat mane", biar dia mengelepor dgr  hehehe,,betul gak npe aku x jwb mcm tu ek..
anyway tajuk jer npmk mcm ganas tp xder per2 pun..diorg gurau2 jer..at the end kitaorg ok jer bekerja sperti biasa..xde yg terasa termasuk la aku
kebetulan hari ni mak cik dasimah nk meningal dunia sbb sepsis..kecian kat dia sbb dk wat below knee amputation pastu get infected, then proceed dgn above knee amputation yet the sepsis still ongoing..time aku oncall dia menghembuskn nafas dia yg terakhir..semoga Allah ampun kn dosa dia..amin



nota kaki: putih mulus ker pipi aku ni..thank u simply ct..heee.;)

No comments:

Post a Comment